برای یادگیری یوگا به کجا سفر کنیم؟
نوشته شده توسط : هیپوتریپ


1. کوه ساموئی، تایلند
اگر شما اهل آب وهوای گرم و استوایی هستید و به دنبال اساتید مجرب می گردید، ساموئی انتخاب مناسبی برای شماست. هرچند که در برداشت اول، شلوغی ساموئی و ساحل های پر طرفدار آن شاید متناقض با آرامش یوگال به نظر بیایند، اما شما می توانید با عضویت در برنامه یوگا این منطقه، سفری بی نظیر را تجربه کنید. در قسمت جنوبی این جزیره تیم مخصوصی برای فعالیت های یوگا، مدیتیشن، کاهش وزن و سم زدایی انجمنی را تشکیل داده اند. شما میتوانید روز خود را با انجام یوگا در فضای باز و سرسبز در سکوت و آرامش شروع کنید و سپس در استخر نمک موجود در مجموعه شنا کنید. فضایی که برای استراحت شما در نظر گرفته شده است کاملا متناسب با اصول علم یوگا طراحی شده است و همچنین غذاهایی که سرو می شود طبق اصول آیورودا آماده شده که در حفظ سلامت شما تاثیرگذار است. زمان پرواز از بانکوک تا ساموئی یک ساعت می باشد.
2. بالی، اندونزی
به عنوان جزیره خدایان نامیده می شود. بعد از هندوستان بهترین مکان برای اندونزی این جزیره است. طبیعت بی نظیر این جزیره خود به خود باعث ایجاد آرامش در شما می شود. در جنگل های استوایی این منطقه و در کنار معابد با شکوه این جزیره، انجمن مخصوص یوگا به شما برنامه ای تضمینی برای پاک سازی روح ارائه می دهد. برنامه های این انجمن از 4 روز الی یک ماه می باشد. برنامه های روزانه این انجمن شامل مواردی مانند: وینیاسا یوگا می باشد که ترکیبی از انجام حرکت هایی است که در عمق انسان تاثیر می گذارد به علاوه پرانایاما، که به معنی کنترل تنفس می باشد. شما می توانید که این مدت را در ویلایی به طور شخصی وقت بگذرانید و از استخر شخصی خود نهایت لذت را ببرید. اساتید این مجموعه جزو بهترین اساتید جهان هستند.
3. گوآ، هندوستان
اینجا مکانیست که همه چیز از آن شروع شد. هندوستان در زمینه یوگا، پیشینه چند صد ساله دارد.اگر به دنبال آرامشی در میان درختان نخل می گردید به این مکان سفر کنید. در این مکان برنامه به گونه ای است که تا جایی که می شود به طبیعت نزدیک شوید. به همین منظور در میان کلبه هایی در جنگل نخل و در نزدیکی ساحل سکنی خواهید گزید و روزی یک وعده از نارگیل و غذای گیاه خواران هندی میل خواهید کرد. تمرکز اصلی کلاس های این منطقه بر روی به دست آوردن آرامش درون و ایجاد تناسبی با ماهیت درون و جسم خود است. شما همچنین می توانید در صورت تمایل از داروهای دست ساز و گیاهی بومیان نیز استفاده بکنید. از دیگر کارهایی که می توان در این ناحیه انجام داد، ماهیگیری همراه با ماهیگیران محلی است.
4. آئوریر، مراکش
تصمیم دارید سفری داشته باشید که هم یوگا بیاموزید و هم فعالیت های پر هیجان داشته باشید. نگران نباشید، لازم نیست که حتما یکی را انتخاب کنید. می توانید با سفر به آئوریر هر دو را در کنار هم داشته باشید. می توانید در ویلای مخصوص به انجمنم یوگا و یا مکان اختصاصی اقامت گزینید و با منظره اقیانوس آتلانتیک روزانه یوگا تمرین کنید. انواع یوگا در این منطقه آموزش داده می شود. هاتا، تقویت ساز، آشتانگا و وینیاسا. در کنار این فعالیت های آرامش بخش شما می توانید که در فاصه 40 دقیقه ای این مکان به ساحل مخصوص ورزش های آبی سری بزنید و ورزش های مختلفی مانند موج سواری، بنانا و جت اسکی را تجربه کنید.

5. بریتاژن، فرانسه
این منطقه با کمک ترکیبی از مناظری زیبا، محیطی دنج، ساحل های متعدد و دهکده های کوچک توانسته است که به یکی از بهترین مراکز یوگا در دنیا تبدیل شود. انجمن یوگا این منطقه در قلعه ای زیبا متعلق به قرن 15 میلادی تشکیل می شود. در اطراف قلعه قایق هایی موجود است که با کمک آن ها میتوانید گشتی در اطراف بزنید و یا ماهیگیری بکنید. به منظور تاثیر گذاری بیشتر کلاس های یوگایی که برگزار می شود، وعده های غذایی متناسب با علم روز و عمدتا خام و یا گیاهی در این مکان عرضه می گردد.
6. لویسا، فنلاند
به دنبال آن هستید که استرس و مشغله های کاری را از خود دور کنید؟ این مکان برای شما بهترین است. فاصله لویسا تا هلسینکی یک ساعت با ماشین است. انجمن یوگا این شهر با ارائه خدمات کامل یوگا، استخر، غذا و سم زدایی شما را از شر هر آنچه استرس کشیده اید خلاص می کند. فعایت های مختلفی در این مکان صورت می گیرد که هر یک از جنبه یوگا و آرامش مورد بررسی قرار می گیرند به عنوان مثال: پیاده روی سکوت در جنگل، دوچرخه سواری به منظور تنظیم و کنترل تنفس، آب تنی در دریاچه نزدیک مجموعه و …
از جمله ویژگی هایی که این مکان را متفاوت ساخته است، وجود سوناهای بزرگ، متنوع و با کیفیت است. فنلاندی ها روش خاصی را برای گرما دادن چوب دارند که باعث می شود سوناهای بهتری داشته باشند. سوناهای این مجموعه ظرفیت 15 نفری دارند که به طور تخصصی یا برای درمان های گیاهی و یا برای درمان های فیزیکی مانند استخوان درد و یا درد های ماهیچه ای استفاده می شوند. همچنین یوگای استقامتی یا هاتا یوگا در این مکان طرفداران ویژه ای دارد.

 




:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: